forum SKUTERIST Seznam forumov
 
Registriraj se
 
forum SKUTERIST Seznam forumov Pogosta vprašanja Išči Seznam članov Skupine uporabnikov Tvoj profil Zasebna sporočila Prijava
 



VSE O REDNEM SERVISIRANJU SKUTERJA

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    forum SKUTERIST Seznam forumov -> Nasplošno o skuterjih
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
Ninja Boy
Stopnja:
Stopnja:


Pridružen/-a: 28.08. 2007, 22:23
Prispevkov: 2203
Kraj: Domžale

PrispevekObjavljeno: 21 Jan 2010 10:43    Naslov sporočila: VSE O REDNEM SERVISIRANJU SKUTERJA Odgovori s citatom

Tema namenjena vsem informacijam o potrebnih servisnih storitvah na skuterju, oz. govora bo o samem vzdrževanju motorja da vam bo čim bolje služil OK
Tukaj govorimo več ali manj o nepredelanih agregatih ker tuningu je namenjena druga tema !



Torej govorimo o vzdrževanju predvsem pogonskega dela motorja..
Nasveti bodo prav prišli predvsem "začetnikom" pa tudi vsem ostalim..
Zato vsi s svojim znanjem čim več pripomorite k tej temi mežik



Vsak motorno vozilo naj bo to avto, motor, itd... si zasluži dostojno vzdrževanje oz. servisiranje...

Zato ko govorimo o skuterjih tudi teh ne smemo zapostaviti jezik

Z samim nakupom motorja moremo vedeti da bodo posledično prišli tudi stroški vzdrževanja kar pa lahko malo oljašamo z rednim servisiranjem ter vgradnjo kvalitetnih delov, ter točenjem "najžlahtnejših" tekočin mežik


-------------------------------------------------------------------------------------


OLJA

OLJE ZA MEŠANICO
Za motor je potrebno v samem začetku kvalitetno olje za mazanje oz. mešanico.



Pri tem ne gre skopariti saj se vam to lahko kaj malu pozna.
Predvsem odsvetujem nakup cenenih olj ki jih dobimo na bencinskih črpalkah te pa so predvsem Petrolovo olje ali pa tisto OMVjevo čeprav je slednje malo boljše medtem ko je Petrolovo ko bi stresal žaganje v motor.
Nabolj priporočljiva olja so kaki Motul, Castrolov TTS, Ipone itd...
Seveda imamo pri vseh oljih različne verzije za različno predelane motorje ki imajo različno viskoznost... zato se je potrebno pred nakupom ustrezno pozanimati. jezik

OLJE MENJALNIKA
Pri oljih ne smemo tudi mimo olja za prenose oz. menjalnik.
Tega je smotrno zamenjat vsaki par tisoč km za manjšo obrabo zobnikov.
Pri dolivanju moramo paziti da dodamo samo toliko ml. kolikor je zapisano, ponavadi na bloku motorja. jezik



ZAVORNO OLJE
Zavorno olje je potrebno redno kontrolirati da ga je dovolj saj nam le tako omogoča varno zaviranje.. ni pa ga potrebno pogosto menjavati. jezik

HLADILNA TEKOČINA... tudi voda je zelo pomembna (seveda če imate LC) sestavina zato moramo redno preverjati če jo je dovolj v ekspanzijski posodi, ter pozimi zagotoviti (antifreez) da nam le ta ne zamrzne in povzroči velike škode .

-------------------------------------------------------------------------------------

POTROŠNI MATERIAL


Naslednje so potrošni materiali ki se redno obrabljajo in jim moramo posvetiti več časa.

Med nje spadajo kaki...

VALJČKI.. se pogosto najbolj hitro obrabijo kar čutimo tudi tako da motor začne potresavati med speljevanjem.

Zato je potrebna menjava le teh po par tisoč km, pri tem moramo tudi paziti na ustrezno velikost ter težo samih valjčkov.
Lažji valjčki - boljši pospeški ter večji obrati
Težji valjčki - slabši pospeški, večja končna hitrost

POGONSKI JERMEN.. velikokrat se zgodi da se tako obrabi da ne grabi več tako kot bi moral ter zdrsava... to občutimo tako da motor slabše vleče ter se vrti v prazno.
Menjava je nujna ko obrabljenost pride na kritično mejo saj tako tvegamo da se jermen strga.



ZRAČNI FILTER.. tudi temu je potrebno nameniti pozornost... saj omogoča pretok zraka in če je zamašen bo tudi motor dušilo ker ne bo dobil dovolj zraka.
Potrebna je menjava lahko serijskega vgradnjega (pirporočljiv kaki Malossi red sponge ali Stage6 double layer ) ali pa športni filter katerega je potrebno redno čistiti ter preprečiti da bi se na njem nabiralo blato oz. umazanija.

SVEČKA.. priporočljive so NGK ali CHAMPION seveda z ustrezno toplotno vrednostojo glede na predelavo


-------------------------------------------------------------------------------------

POMEMBNEJŠI POGONSKI SKLOPI

Tukaj je govora o najpomembnejših sestavinah za samo delovanje motorja katere ob nepravilnem servisiranju hitro razlog za nedelovanje oz. pokvarilo motorja jezik

CILINDER... pri samem cilindru ne bi smeli imeti problemov vse tja do cca 15.000km kjer je potrebno oz. priporočljivo menjati sam bat ter batne obročke da bo motor deloval vsaj še enkrat toliko brez problemov.
Seveda bi lahko motor deloval tudi do 20000km ali več toda pri tem tvegamo da motor zariba ter s tem prinese tudi večje stroške...



Največ pa je odvisno kako motor servisiramo... nekomu lahko ribne tudi že pri 10000km recimo.
Zato je potrebno motor segreti pred vožnjo pod polnimi obrat, točiti kakovostno olje itd... dejavnikov je lahko veliko vesel
Pa še to menjava naj bo z originalnimi in ne z kakimi kitajskimi deli ker s tem ne naredimo nič.

GRED/LEŽAJI... sama gred nam ob nepredelanem agregatu zdrži tudi 30000km in več brez problema.
Navečja težava so sami ležaji gredi ki pa lahko odpovedo prej ter tako povzročijo neljube težave.
Zato pravijo da jih je priporočljivo preventivno zamenjati nekje med 15-20000km nabolje z SKF-ovimi.



VODNA PUMPA... vodna pumpa je pomembna za samo kroženje vode ter ustrezno ohlajanje cilindra.. Če le ta odpove se nam cilinder lahko pregreje.

To lahko preprečimo z pravočasnim nakupom seta za obnovo pumpe ki ga dobimo že zelo ugodno ter zajema vse pomebne sklope za samo delovanje.

OLJNA PUMPA.. pri oljni pumpi težko vemo kdaj bo odpovedala, seveda pa je pogojeno z samimi kilometri oz. starostjo le te.
Pri PIA/GIL je smotrna vsaj menjava pogonskega jermena pumpe ki se velikokrat strga če je star in preparen.


-------------------------------------------------------------------------------------


OSTALI ELEMENTI MOTORJA

Pri teh elemntih ni potrebno tako skrbno vzdrževanje oz menjava le teh tako pogosto kot bi mislili, vsaj če ne gre za predelave motorja mežik

SKLOPKA... sklopka nam lahko služi zelo dolgo tudi 20.000km vse pa je odvisno od sam uporabe motorja... Če velikokrat speljujemo na polno, vrtimo motor na mestu ter držimo zavoro, velikokrat vozimo po strmih klancih ter ob tem še speljujemo navzgor... vse to krajša dobo sklopki... po večini se naredi škoda na lamelah saj le te zažgemo v nekaterih primerih pa tud kar odstopijo stran zaradi pregretosti.
Taka sklopka nam ne služi več saj samo drsi in ne omogoča polno moč posebej pri pospeševanju.


Pri menjavi take sklopke je skoraj potrebna še menjava zvona ki se velikokrat skrivi zaradi visoke temperature in nam potem lahko uniči tudi novo sklopko.

VARIOMAT .. variomat je narejen zelo masivno zato ni pretirane obrabe... lahko edino nastanejo nagubani robovi tekom cele plošče variomata, predvsem če imate dolgo časa notri blokade nastane rob na določenem delu kjer najbolj pogosto teče jermen.
Zelo smotrna je menjava originalnega z športnim zaradi veliko bolj zveznega delovanja motorja.




IZPUH ... pri izpuhu nastane samo problem ko se po daljšem času v njem nabere veliko saj ki onemogočajo pretok plinov ter tako dušijo motor, zato ga je potrebno prečistiti.




VPLINJAČ ... vplinjač ni potrebno posebej vzdrževati saj je zasnovan tako da se nima kaj veliko pokvariti.
Lahko ga le sčistimo ter nastavimo pretok zraka, bencina ter prosti tek če motor ne deluje pravilno.
Edino kar se velikokrat pokvari je avtomastski čok (zaug po domače)... posledično nam motor ne vžiga dobro posebej če je hladen... rešistev je menjava z novim ali pa najceneje vgradnja ročnega čoka vesel





-------------------------------------------------------------------------------------
Tema je še v izdelavi..


Nazadnje urejal/a Ninja Boy 21 Jan 2010 13:42; skupaj popravljeno 17 krat
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    forum SKUTERIST Seznam forumov -> Nasplošno o skuterjih Časovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu